Gluténmentes almás rétes – Bálint Csemegék

A rétes az egyik legsokszínűbben variálható tésztaétel. A magyar konyhában az alapreceptek közé tartozik, és igazi művészetnek nevezhető, maga a tésztának a nyújtása. A modern élelmiszeriparnak köszönhetően ha nem vagyunk megáldva elég türelemmel és kézügyességgel, illetve ha az időnek is híján vagyunk akkor a hűtőből csak előkapjuk a készre nyújtott réteslapokat és máris dolgozhatunk vele. Ezzel a módszerrel, nemcsak a legkedveltebb, de a leggyorsabb édességek egyike közé is tartozik a rétes.

Most egy olyan receptet hoztunk nektek, amit gluténérzékenyek is fogyaszthatnak, hiszen a klasszikus réteslap helyett, most rizslapot használtunk.

Gluténmentes almás rétes:

Hozzávalók 2 személyre:
  • 1 alma
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj
  • 2 evőkanál édesítőszer
  • 2-4 rizspapír

a sütéshez:

  • olaj vagy kókuszzsír

a tálaláshoz:

A rizslapokat hideg vízbe áztatjuk, majd amikor megpuhultak, papírtörlőre téve leitatjuk róluk a felesleges vizet.
Az almát meghámozzuk, a gyümölcshúst felkockázzuk, és kb. 1 dl vízzel, a fahéjjal és az édesítőszerrel ragacsosra
főzzük, félretesszük.
A rizslapokat megtöltjük az almával: a közepükre kb. 2 evőkanálnyi tölteléket teszünk, a két végüket behajtjuk,
és óvatosan feltekerjük úgy, hogy a tölteléket mindenhol fedje a tészta. Olajjal vékonyan megkenjük a sütőtálat
és a tésztákat, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük. Még melegen, a fahéjas-almás sziruppal
meglocsolva tálaljuk.
Tipp: fagylalttal és a kimaradó almás töltelékkel is tálalhatjuk.

Aktuális