Gluténmentes almás rétes – Bálint Csemegék

Aktuális

A rétes az egyik legsokszínűbben variálható tésztaétel. A magyar konyhában az alapreceptek közé tartozik, és igazi művészetnek nevezhető, maga a tésztának a nyújtása. A modern élelmiszeriparnak köszönhetően ha nem vagyunk megáldva elég türelemmel és kézügyességgel, illetve ha az időnek is híján vagyunk akkor a hűtőből csak előkapjuk a készre nyújtott réteslapokat és máris dolgozhatunk vele. Ezzel a módszerrel, nemcsak a legkedveltebb, de a leggyorsabb édességek egyike közé is tartozik a rétes.

Most egy olyan receptet hoztunk nektek, amit gluténérzékenyek is fogyaszthatnak, hiszen a klasszikus réteslap helyett, most rizslapot használtunk.

Gluténmentes almás rétes:

Hozzávalók 2 személyre:
  • 1 alma
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj
  • 2 evőkanál édesítőszer
  • 2-4 rizspapír

a sütéshez:

  • olaj vagy kókuszzsír

a tálaláshoz:

A rizslapokat hideg vízbe áztatjuk, majd amikor megpuhultak, papírtörlőre téve leitatjuk róluk a felesleges vizet.
Az almát meghámozzuk, a gyümölcshúst felkockázzuk, és kb. 1 dl vízzel, a fahéjjal és az édesítőszerrel ragacsosra
főzzük, félretesszük.
A rizslapokat megtöltjük az almával: a közepükre kb. 2 evőkanálnyi tölteléket teszünk, a két végüket behajtjuk,
és óvatosan feltekerjük úgy, hogy a tölteléket mindenhol fedje a tészta. Olajjal vékonyan megkenjük a sütőtálat
és a tésztákat, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük. Még melegen, a fahéjas-almás sziruppal
meglocsolva tálaljuk.
Tipp: fagylalttal és a kimaradó almás töltelékkel is tálalhatjuk.

Csokoládés energiagolyók sütés nélkül

Érdekességek

Amikor néha ránk tör az édesség utáni vágy, akkor jó lenne valami olyan finomság ami talán belefér a „bűntelen élvezetek” kategóriába.  A fagyasztóból bármikor előkaphatjuk ezeket a falatokat és már ehetjük is.

Hozzávalók:

1 csésze pirított napraforgómag, 1 csésze szezámmag, 1/4 csésze lenmag, 1 csésze zabpehely, 1/2 csésze mini csokoládé chips vagy apró darabokra tördelt csokoládé, 3/4 csésze mazsola, áfonya vagy ribizli, 1/2 csésze kakaópor, 1 csésze krémes mogyoróvaj, 1 csésze mandulavaj, 1/2 csésze méz, 3/4 csésze kókuszreszelék, 1/4 szeletelt mandula

Elkészítés:csokoládés energiagolyó

A napraforgó és szezámmagot pirítsuk meg egy száraz serpenyőben. A kókuszt és a mandulát is pirítsuk meg óvatosan és gyorsan.

Tegyük ezeket egy kis tálkába és hagyjuk hűlni.

Keverjük össze a hozzávalókat a mandula és a kókusz kivételéve. Ha nem lenne elég ragacsos adjunk hozzá egy kis extra mézet.

Formázzuk a keveréket ping-pong labda méretű golyókká, és forgassuk őket a pirított kókusz és mandula keverékébe.

Tegyük őket egy légmentesen lezárható edénybe és fogyasztásig tartsuk hűtőben, vagy fagyasztóban.

Megjegyzés:

A mogyoró – és mandulavajat megvásárolhatjuk készen is, de házilag is elkészíthetjük őket, azonos módszer alapján.

20 dkg mogyoró / mandula

A mogyorót vagy mandulát késes robotgéppel – időnként pihentetve, a gép motorjának megkímélése végett – addig daráljuk, amíg elérjük a kívánt vajas állagot. Ez minimum 8-10 perc, de a teljesen krémes állaghoz akár 15 perc is szükséges lehet.