Kipróbáltuk a bolti reggeli zabkását- a sajátunk jobb!

Kipróbáltuk a bolti reggeli zabkását- a sajátunk jobb!

Blog Érdekességek

A reggeli igenis fontos, de sokszor lusták vagyunk hozzá!

Sokszor elmondjuk, h a reggeli a legfontosabb étkezés, ezt sulykolják a reklámok és a magazinok is, de valljuk be őszintén, annyira jó azt a néhány percet még elbliccelni és még az ágyban tölteni, így inkább könnyen lemondunk a reggeliről.

Azaz az emberek nagy többsége, de én biztosan nem.

Milyen a jó reggeli? – nekem

Minden hétköznap két város között ingázom a munkám miatt, és ez azt jelenti, hogy nagyon korán kelek – de tényleg nagyon. A kotyogós kávéfőzőt már vakon megtalálom, ez az első dolog amihez nyúlok. Amíg fő a friss kávé addig nyakig merülök a hűtőben és valami reggeli után nézek. Leggyakrabban szendvics lesz a dolog vége, de mindig reménykedem hogy valaki az éjszaka talán megpakolta a hűtőmet sokkal egészségesebb, frissebb és pár perc alatt elkészíthető reggeli alapanyaggal.

Mert nálam az is fontos, hogy frissen készüljön a reggeli. Nincs lehangolóbb dolog számomra az este elkészített, becsomagolt szalámis szendvicsnél, pláne, ha gondoskodó kezek még uborkát és paradicsomot is raktak bele – a másnapi ázott szendvics igazán kiábrándító.

Nálam úgy látszik a reggeli a kritikus étkezés, mert van még egy dolog mégpedig az, hogy édeset nem tudok reggel enni. Nem lesz tőle semmi bajom, de egyszerűen nem csúszik. Így nálam a müzli és a gabonapehely csakis vacsora lehet, vagy nap közbeni nass, a kakaós csiga pedig teljesen kizárt a nap bármely szakaszában.

De mivel nyitott vagyok az újdonságokra, és  gyorsan lelkesedni tudok bármiért ezért néha megpróbálkozom a zabkása reggelivel. Gyors, frissen készül, gyümölcsökkel, magvakkal végtelenül variálható. Ez a néha havonta 1-2 alkalmat jelent.

És akkor jöjjön a tesztalany

Tegnap munkába menet szembe találtam magam a dr. Oetker Vitalis Zabkása reklámjával, és rögtön elhatároztam, h a málnásat ki is próbálom, hiszen annyira idénygyümölcs a málna, hogy majd csak hónapok múlva jutok hozzá.  Nos délután a boltban szembe is jött velem ez a csinos kis tasak, így mint tudatos vásárló elolvastam az összetevőit, szörnyülködtem egy sort, de győzött a marketing és a kíváncsiság ezért hazavittem magammal.

Nem voltak illúzióim, hiszen a zab után a második összetevő a cukor volt, majd sok egyéb kiegészítő anyag után 2,8% fagyasztva szárított málna (ez a teljes 53 g termékből alig 1,4 g gyümölcs).

Ma reggel volt a nagy kísérlet, bár a konyhapulton a biztonság kedvéért ott volt a szendvics alapanyag is – és milyen jól tettem. Amikor kibontottam a kis tasakot egyből megcsapott a málnaillat így még volt remény hogy jól is elsülhet a dolog. Most jön a 125 ml forró víz, nos ez talán saccra megvolt – nagyon szeretjük az ilyen mértékegységet, ami érzésünk szerint az angolszász 1 cup, ¾ cup-ból lett magyarítva. A víz hatására még intenzívebb lett a málna illatözön. Ahogy a zacskón is kevésnek tűnt a 2,8% málna úgy a kész zabkásában is igen karcsú lett ez a mennyiség és ízben nem is jelenik meg.

Mint mondtam többször csináltam már zabkását mind egész, mind pedig tört zabpehelyből, de ilyen szottyosra, nyálkásra még nem tudtam elkészíteni, bármennyire is főztem túl. Szóval azon túl hogy a málnás zabkásának nem volt málnaíze, még az állaga is kifogásolható volt. Az íz amit éreztem inkább a sűrű rántásra emlékeztetett némi cukorral.

Egy kanálkával leküzdöttem, majd nyúltam a szendvics után, mert így mégsem lehet elkezdeni egy reggelt.

A fenti kísérlet a szendvicskészítéssel és elfogyasztással együtt alig telt 10 percbe. Szerintem igenis érdemes ennyi időt fordítani a napindító étkezésre.

 

És akkor most itt az én jól bevált zabkása receptünk, ami szintén nem több mint 5 perc

Előveszünk egy 2 dl-es bögrét félig töltjük vízzel, a másik felét pedig tejjel. Ezt a keveréket egy kis lábasba öntjük és egy evőkanálnyi mézzel felforraljuk. Beleöntjük az ugyanezzel a csészével kimért ¾ bögre egész vagy tört zabpelyhet és 1 evőkanál chiamagot. Egyet forralunk rajta, majd lefedve 2 percig állni hagyjuk. Kedvenc gyümölcseinkkel díszítjük.

Pl. Párolt alma, körte, egy kis nutella, néhány szem friss eper vagy ha ezek nincsenek akkor finom és egészséges ízesítők lehetnek a Bálint Csemegék fagyasztva szárított gyümölcsei.