MI FÁN TEREM AZ: EGYÉNI EGÉSZSÉGTERV?

MI FÁN TEREM AZ: EGYÉNI EGÉSZSÉGTERV?

Blog Érdekességek

Egy új életvezetés!

Napi rutinunk a munkával, napi tevékenységgel, fogyókúrával, edzéssel kapcsolatos tervezés, de vajon az egészséggel kapcsolatban létezik-e egészségtervünk?

Az egyik legdrágább kincsünk az egészségünk, amit aktív cselekvés, tudatos magatartás nélkül veszélyeztethetünk, mégis sokan csak akkor foglalkoznak vele ha valamilyen egészségi probléma jelentkezik. Szemléletünket formálhatjuk másképp, és ebben nyújt segítséget egy merőben új, más kategória, mint a megszokottak: az egyéni egészségterv.

Miben más ez a program, mint az eddig megszokott szemlélet?

Abban, hogy az egészséges életmód megközelítését: a táplálkozás, mozgás, vitaminbevitel, munka és pihenés egyensúlyát hangsúlyozza. Lássuk a lényeget!
A tudatos, egészséges szemlélet az önismerettel kezdődik. Tudod, ismered önmagad, melyek az erősségeid és gyenge pontjaid. Milyen a vérmérsékleted, habitusod, természeted, mennyire vagy félénk, vagy healthy-diet-151568668-tslobbanékony, mik azok az örökletes tulajdonságok, melyek meghatároznak? Mit kell azért tenned, hogy gyengeségedet erősségé formáld?
Foglalkoztál már családfaállítással, és ismered szüleid, nagyszüleid, dédszüleid történetét? Nemcsak a sorsuk, történetük, foglalkozásuk, hitvallásuk, és nézetük miatt, de fontos az a történet, ahová önmagadat belehelyezheted, tudva, milyen hajlamokat örököltél? Hogyan viselték és kezelték az évszakok változásait, milyen gyógymódot alkalmaztak? Tudod, mi volt a szülők, nagyszülők története, milyen betegségekben szenvedtek? Felmenőid,
milyen megoldási lehetőségekkel rendelkeztek? Volt-e otthon gyógynövényekből házi patikájuk, és ott, mit, mire alkalmazták?

Nézzük meg, mit rejthet az egyéni egészségterv?

Írd meg a szakertoink@gmail.com e-mail címre „Egészségterv” jeligével:
• Életkorod,
• Vércsoportod,
• Ismert született, vagy kialakult krónikus betegséged,
• Nők esetében a szülések számát,
• Foglalkozásod jellegét (fizikai, szellemi).
Vércsoportod figyelembevételével és a betegség előzmények ismeretében nagy hatékonysággal javasolunk számodra olyan komplementer terápiát, amely tartalmazza, hogy az alap problémákra milyen életvitelt és életvezetést érdemes alkalmaznod. Megtudod azt is, miért, milyen kiegészítő terápiát javasolunk mindezek figyelembevételével akár egy
évre is tudatosan meg tudjuk tervezni egészségünket.

Surmanné Taschner Éva
életmód tanácsadó, természetgyógyász

10 ok, a mindennapi paradicsom fogyasztás mellett

Érdekességek

paradicsomFüggetlenül attól, hogy nyersen vagy akár megfőzve fogyasztjuk a paradicsomot számos előnyt jelent fogyasztása szervezetünknek.

1. Küzd a szabadgyökök ellen

A paradicsom gazdag antioxidánsokban, melyek hatékonyan küzdenek a szervezetünkben a szabadgyökök ellen, melyek a sejtek károsodásáért felelősek. Ezek az antioxidánsok segítik késleltetni a korai öregedést, de számos krónikus betegség megelőzésében is szerepet játszanak.

2. Vigyáz szívünk egészségére

A paradicsom nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, így segít megőrizni szívünk és érrendszerünk egészségét.

3. Segíti az emésztést

Akár nyersen, akár ital formájában segíti a megfelelő emésztési folyamatokat. A paradicsomban található szerves savak stimulálják a gyomor- és nyálelválasztást, így könnyítik az emésztést.

4. Rákellenes hatású

Az egyik leglényegesebb összetevője a likopin, mely mind a paradicsom húsában, mind pedig bőrében – héjában megtalálható. A likopin egy karotinoid pigment, melyről úgy vélik, hogy a vastagbél-, prosztata- és tüdőrák gyógyításában játszhat szerepet.

5. Méregtelenítő tulajdonságú

Iktassunk be mindennapi étkezésünkbe paradicsomot. Segíti a szervezetből a káros méreganyagok kiürítését, és ezzel javítja általános fizikai állapotunkat is.

6. Vérszegénység esetén is ajánlott

A paradicsom gazdag C-vitaminban és vasban, melyek segítik az új vörösvértestek kialakulását, így a vérszegénység tüneteit is csökkentheti.

7. Fogaink és csontjaink egészségéért is tesz

A kalcium, foszfor és C-vitamin tartalma hozzájárul a fogaink és csontjaink egészségéhez.

8. Stresszcsökkent hatású

A paradicsomban is megtalálható kálium oldja a stressz tüneteit, a szorongást és a fáradságot, valamint segít izomgörcs és izomgyengeség esetén is. ( De egyszer azért kipróbálnánk a La Tomatina fesztivált is Bunol-ban, biztos így is oldja a stresszt a paradicsom)

9. Növeli a spermaszámot

Uraim! Minden nap érdemes elfogyasztani egy paradicsomot, hiszen kiváló segítje a spermaszám növelésének, és az impotencia elleni küzdelemnek.

10. És még a fogyókúrában is segíthet!

A paradicsom magas rosttartalmú zöldség, így fogyasztása hozzájárul az egészséges testsúly eléréséhez, és az emésztőrendszer helyes működéséhez.

A szív egészségéért – egészséges táplálkozással

Érdekességek

Szeptember utolsó vasárnapja a SZÍV VILÁGNAPJA!

22etel

A világ legtöbb országában a szív megbetegedései a leggyakoribb halálokok. Férfiak és nők körében egyaránt ez jelenti a legnagyobb veszélyt, és sajnos a fiatalság még nem jelenti azt, hogy nem vagyunk veszélyben. Ennek a kockázatnak a megismertetése volt az egyik cél, amiért létrehozták a Szív Világnapját.

Minden korosztálynak érdemes odafigyelni, hiszen a maga vérnyomás, a sok stressz, az egészségtelen táplálkozás mind-mind hozzájárulnak a későbbi komoly problémák kialakulásához.

A jó hír, hogy a szív betegségei közül közel 80% megelőzhető az egészséges táplálkozással és életmóddal.

Összegyűjtöttük azokat az élelmiszereket, amelyből érdemes mindennap fogyasztani a lehető legtöbbet, hogy megőrízzük szívünk egészségéét.

22 élelmiszer a szívünk egészségéért!

  1. Lazac: a lazacban lévő Omega-3 zsírsavak segítik megelőzni a szívinfarktust.
  2. Vesebab: Magas rost és alacsony koleszterintartalmú zöldség.
  3. Mandula: Védi az artériák falát a károsodásoktól.
  4. Zabpehely: Lassan emeli az étkezés utáni vércukorszintet.
  5. Lenmag: Megelőzi az érelmeszesedést.
  6. Diófélék: Segítenek a vérnyomás és a koleszterinszint normalizálásában, és hatásosak a gyulladások ellen.
  7. Brokkoli: Csökkenti a koleszterinszintet és segíti az emésztést.
  8. Tonhal: Segít megelőzni a szabálytalan szívritmust.
  9. Sárgarépa: Javítja a látást és segít megelőzni a szívinfarktust.
  10. Kékáfonya: Antioxidánsokban és rostokban gazdag gyümölcs, segít megakadályozni a szívinfarktus kialakulását.
  11. Barna rizs: Csökkenti a koleszterinszintet és csökkenti a cukorbetegség kockázatát.
  12. Spenót: Segíti az agyműködést és javítja a vérnyomást.
  13. Édes burgonya: Segíti a stressz csökkentését.
  14. Sárgadinnye: Megakadályozza a vérrögök képződését.
  15. Spárga: Segíti a rákkeltő anyagok és a szabadgyökök semlegesítését.
  16. Narancs: Segíti a szívritmus és a vérnyomás szabályozását.
  17. Paradicsom: Felveszi a harcot a vérrögökkel és a gyulladásos folyamatokkal.
  18. Étcsokoládé: Mértékkel fogyasztva, csökkenti a magas vérnyomást.
  19. Mandulatej: Koleszterinmentes, így csökkenti a magas vérnyomást.
  20. Avokádó: Rostokban, B-vitaminokban, C-vitaminban és hasznos zsírokban gazdag zöldség.
  21. Chia mag: Rengeteg rostot és fehérjét, valamint hasznos zsiradékot tartalmazó élelmiszer.
  22. Szőlő: A szőlő héja tartalmazza az egyik legerősebb antioxidánsként ismert anyagot a rezveratrolt, de emellett számos egyéb antioxidáns és gyulladásgátló anyag található benne. Ezek hozzájárulnak a vérnyomás és a koleszterinszint csökkentéséhez, és megakadályozzák a lerakódásokat.