Víz – ti hogy álltok? Megisszátok a napi ajánlott mennyiséget?

Víz – ti hogy álltok? Megisszátok a napi ajánlott mennyiséget?

Érdekességek Kiemelt

Víz – isszuk is, meg nem is!

A legtöbb kollégánk nagyon rendes, és odafigyel és elfogyasztja a napi ajánlott folyadékmennyiséget. De ahogy fodrásznak jó frizurája, és cipésznek jó cipője nincs, úgy az egészséges termékekkel foglalkozó kollégák között is van 2-3 “puputeve” aki szinte alig iszik nemhogy vizet, de szinte semmilyen folyadékot.

  • “Nem érzem, hogy szomjas vagyok!”
  • “Elfelejtem!”
  • “Nem szeretem a vizet!”

A kifogások sora végtelen. Ha azonban ízesített vizet iszunk, talán könnyebben elérjük a napi 1,5-2 liternyi fogyasztást. Itt, nem a bolti ízesített és édesített üdítőitalokra gondolunk, hanem az otthon is elkészíthető, kedvünk szerint ízesíthető vizekre.

Íme néhány példa, ami nemcsak a folyadékfogyasztáshoz járul hozzá, de még szervezetünk egészségének is jót tesz.

IMMUNERŐSÍTŐ – EMÉSZTÉST SEGÍTŐ

2 1.

Tovább olvasom

A szív egészségéért – egészséges táplálkozással

Érdekességek

Szeptember utolsó vasárnapja a SZÍV VILÁGNAPJA!

22etel

A világ legtöbb országában a szív megbetegedései a leggyakoribb halálokok. Férfiak és nők körében egyaránt ez jelenti a legnagyobb veszélyt, és sajnos a fiatalság még nem jelenti azt, hogy nem vagyunk veszélyben. Ennek a kockázatnak a megismertetése volt az egyik cél, amiért létrehozták a Szív Világnapját.

Minden korosztálynak érdemes odafigyelni, hiszen a maga vérnyomás, a sok stressz, az egészségtelen táplálkozás mind-mind hozzájárulnak a későbbi komoly problémák kialakulásához.

A jó hír, hogy a szív betegségei közül közel 80% megelőzhető az egészséges táplálkozással és életmóddal.

Összegyűjtöttük azokat az élelmiszereket, amelyből érdemes mindennap fogyasztani a lehető legtöbbet, hogy megőrízzük szívünk egészségéét.

22 élelmiszer a szívünk egészségéért!

  1. Lazac: a lazacban lévő Omega-3 zsírsavak segítik megelőzni a szívinfarktust.
  2. Vesebab: Magas rost és alacsony koleszterintartalmú zöldség.
  3. Mandula: Védi az artériák falát a károsodásoktól.
  4. Zabpehely: Lassan emeli az étkezés utáni vércukorszintet.
  5. Lenmag: Megelőzi az érelmeszesedést.
  6. Diófélék: Segítenek a vérnyomás és a koleszterinszint normalizálásában, és hatásosak a gyulladások ellen.
  7. Brokkoli: Csökkenti a koleszterinszintet és segíti az emésztést.
  8. Tonhal: Segít megelőzni a szabálytalan szívritmust.
  9. Sárgarépa: Javítja a látást és segít megelőzni a szívinfarktust.
  10. Kékáfonya: Antioxidánsokban és rostokban gazdag gyümölcs, segít megakadályozni a szívinfarktus kialakulását.
  11. Barna rizs: Csökkenti a koleszterinszintet és csökkenti a cukorbetegség kockázatát.
  12. Spenót: Segíti az agyműködést és javítja a vérnyomást.
  13. Édes burgonya: Segíti a stressz csökkentését.
  14. Sárgadinnye: Megakadályozza a vérrögök képződését.
  15. Spárga: Segíti a rákkeltő anyagok és a szabadgyökök semlegesítését.
  16. Narancs: Segíti a szívritmus és a vérnyomás szabályozását.
  17. Paradicsom: Felveszi a harcot a vérrögökkel és a gyulladásos folyamatokkal.
  18. Étcsokoládé: Mértékkel fogyasztva, csökkenti a magas vérnyomást.
  19. Mandulatej: Koleszterinmentes, így csökkenti a magas vérnyomást.
  20. Avokádó: Rostokban, B-vitaminokban, C-vitaminban és hasznos zsírokban gazdag zöldség.
  21. Chia mag: Rengeteg rostot és fehérjét, valamint hasznos zsiradékot tartalmazó élelmiszer.
  22. Szőlő: A szőlő héja tartalmazza az egyik legerősebb antioxidánsként ismert anyagot a rezveratrolt, de emellett számos egyéb antioxidáns és gyulladásgátló anyag található benne. Ezek hozzájárulnak a vérnyomás és a koleszterinszint csökkentéséhez, és megakadályozzák a lerakódásokat.